New England hus

New England hus

onsdag 16 april 2014

Badrumsmöbler till New England hus

När jag letade badrumsmöbler för vårt New Englandhus hittade jag inget särskilt. Det var kanske inte rätt tid, eller så hade jag inte tid att leta. Tror mera på det sista, men ursäktar mig med det första.

Nu, däremot har jag haft tid att leta rätt badrumsmöbel åt mina kunder. Tänkte dela med mig av några av dom snyggaste badrumsmöblerna som passar ett New England hus.

Några av mina personliga favoriter på badrumsmöbelfronten hittar man hos amerikanska Pottery Barn. Där kan man beställa många saker, men dom stora möblerna skickar dom bara inom landet. Inte vårt land! Synd - bra priser och snygga produkter.

Visst är denna läcker? Kostar 22.000 svenska kronor.



Denna hade passar helt perfekt hos mig. Finns i både vitt och svart också - Pottery Barn. Kostnad 19.000 kronor.



Har man lite mindre plats och söker den lite grovare country stilen passar detta handfat som hand i handske i ett New Englandhus. Kostnaden 15.000,- från Pottery Barn.


Ännu mera rustikt från Pottery Barn. Handfat i betong för endast 11.500,-



En vacker klassiker från Potterybarn. Dubbelhandfat med marmoröverdel för endast 19.000,-. Jag har sett att man kan välja marmor, svart granit eller en något mera beige sten för överdelarna på Pottery Barn. Jag gillar valfriheten. Bara så synd att man inte kan beställa dom.
Fast inget är ju omöjligt. 


Också från Pottery Barn. Enkel liten vask för 15.000 kronor med överdel i marmor.


Min favorit från Pottery Barn är denna för 19.000,-. Vacker! Passar perfekt till ett klassiskt badrum i ett New England hus.



Om man nu inte hittar den möbel man önskar på Svenska marknaden kan man ju ta med sig en bild till något lokalt snickeri. Det är ju ingen omöjlighet att producera snygga badrumsmöbler. 

Denna vackra möbel har Nisseby Snickeri gjort. Jag har inget pris på den, men tror jag själv skall kontakta dom och kolla vad dom kan åstadkomma för mig. 
Jag har själv designad några badrumsmöbler som jag skulle vilja låta tillverkas. 
Återkommer senare om det.


Samma möbel - annan vinkel - från Nisseby Snickeri.



Qvesarum har denna klassiska möbel som endast kostar 13.500,-. Spegeln på bilden kostar 2.500,-
En riktig snygg möbel till ett riktigt bra pris.


Här är samma dubbelvask med ett skåp bredvid. Skåpet kostar 5.500,-


Vill man ha ett spegelskåp till sitt badrumsskåp får man betala 7.100,-



Denna läckra handdukstork i smide kommer också från Qvesarum. För endast 850 kronor är den din.



Denna vackra och klassiska badrumsmöbel finns också hos Qvesarum. Kostnad 14.500,- Underlimmad porslinsvask ingår. Det jag gillar med denna badrumsmöbel är att vasken är på ena sidan. Då finns det plats med andra saker på bänken.


Nu när jag har tittat runt på badrumsmöbler tycker jag att Qvesarum har riktigt bra priser och snygga möbler. Kolla gärna på deras hemsida. Dom gör kök, mycket smidesdetaljer, orangerier, stallinredningar - helt underbart företag om du frågar mig.

Här är sista badrumsmöbeln från Qvesarum - en mera klassisk gammaldags. Fredman heter den och har en mera grön ton på målningen. Dubbelhandfatet kostar 18.100. Det mindre handfatet har ett pris på 10.700. Stora överskåpet kostar 9.300 och det lilla 5.300. Vitrinskåpet till Fredman badrumsgrupp kostar 10.400,-

 

Sofie Hilmersson designar dessa möbler till ett bra pris. Serien heter Vindön. Kolla hennes hemsida Design Hilmersson. Trevliga badrumsmöbler i en lite ruffare New Englandstil. Bra priser om jag läser hemsidan rätt.


Priset för handfatet är 10.500,-. Det smala väggskåpet kostar 1995,-
Den lilla lådan för handdukar på bilden nedan kostar 695,-

Jag är lite osäkra på priserna då hemsidan inte var helt strukturerad. Intresserad - skicka ett e-mail till Sofie. Adressen hittar du på hennes hemsida: Design Hilmersson AB 


Aspen har också en kollektion badrumsmöbler som passar ett New Englandhus.
Solvik heter serien.

Handfatet som är 130 cm brett kostar 26.200,-
Går man in på Pricerunner hittar man dock handfatet till lägre pris. Värt att göra det om man skal handla. Här finns tusenlappar att spara.


Aspen Solvik finns i flera bredder, från 130 cm till 200 cm bred.
Den breda har ett pris på - hör och häpna - 49.700,- kronor!
Visst är dom snygga, men är det inte lite väl dyrt?


Aspen Solvik finns även i svart!


Sitter här och önskar att jag bara kunde klicka mig vidare till Pottery Barn och lägga en beställning. Tyvärr går ju inte det, men jag lär bli nöjd i slutändan iallafall. Jag skall designa mera på min egna idé och få den tillverkad. Vem vet - jag kanske lanserar en egen kollektion!