New England hus

New England hus

måndag 30 maj 2016

New England hus i Larvik - snart klart

Det är så roligt att få bilder från kund på husen som håller på att bli klara. Det är som att smygkika under pappret på julklappen. Man anar vad det blir - man blir glad och glädjer sig ännu mera tills öppnandet!

Här är smygtitten innan slutbesiktning på ett hus som jag har ritat och som byggs av Rörvikshus i Norska Larvik:


Jag har ju i och för sig smygtittat lite innan då man på 3D bilderna som jag gör i mitt arkitektprogram får en ganska klar uppfattning över hur det kommer att bli. Här är 3D bilden från samma vinkel:


Det kommer bli en jättetrevlig entré och när pelarna är färdigmålade blir det så vackert.
Det är Rörvikshus som har levererat byggsatsen och bygger huset.


Groventrén är nästan så snygg att det kunde ha varit huvudentrén:



På baksidan såg det såhär ut i mitt 3D program:


Skorstenen är inte uppsatt än. Jag vet att dom väntar på murare. Baksidan ser ändå fin ut.
 

Glasrummet kommer bli magiskt. Här är insidan just nu - från vardagsrum till glasrummet:


I mitt arkitektprogram såg det såhär ut:


Här är vyn från köket via vardagsrum till glasrummet:


Köket:


Jag tror det blir ett underbart hus att leva i. Det är en öppen planlösning, men ändå avskilda rum.


Planlösningen - plan 1:


Planlösningen - Plan 2:


Lite fler inredningsbilder från bygget:

Trappan upp till ovanvåningen

Badrummet

Toalett o dusch
TV-rummet på ovanplan

Master Bedroom

Ett av sovrummen med en fantastisk fin väggtapet - tillhörande walk-in closet till höger

Övre hall
 

Önskar mina trevliga norska kunder en riktig härlig vår och sommar med inflyttning och fix på tomten. Jag tror och hoppas dom kommer att trivas riktigt bra i sitt nya gårdshus i New England stil.