New England hus

New England hus

tisdag 9 april 2019

Ett av "mina" hus i Netflix serien "Störst av allt"

Har ni sett den nya svenska serien Störst av allt som går på Netflix? 
Förutom att den är riktigt bra (hela vår familj såg alla avsnitt i ett svep) så "bor" en av huvudpersonerna i ett av huset som jag har ritat åt kund i Djursholm.

För mig var den en extra bonus när jag tittade på serien. Här en bild av huset när jag var på besök i februari. Visst är det vackert?

New England hus i Djursholm
Flera bilder på huset finns i ett tidigare inlägg från våren 2017 när jag var på besök hos dom riktiga ägarna precis när dom hade flyttat in. Klicka HÄR för att komma till inlägget.

Man får inte precis gå på någon husesyn när man tittar på serien, men man får en känsla av att det är et läckert och snyggt hem. Det är huvudpersonen Maja som bor i detta hus.



Serien är gripande och riktigt bra. Det handlar inte alls om hus, men serien har spelats in i vackra miljöer. När dom är i huset är det mest närbilder av skådespelarna, men det vackra Tibro-köket syns dock rätt så väl när familjen är samlad där.





Även den ståtliga trappan och dom vackra ytterdörrarna med sidoljus får man uppleva i serien:



Det är ett riktigt vackert hem och både jag och kund är väldigt nöjda med resultatet. 
Jag är stolt över att berätta att jag är arkitekten bakom detta New England inspirerade hus.
Rörvikshus var ansvariga för husleveransen.

Jag förstår att man ville spela in serien i huset. Det är tacksamma miljöer och mycket rymd.



I serien är man aldrig vid poolen på baksidan och man anar knappt att det finns en oas där bak med Attefallshus, uteplats och pool.



När man kommer in genom ytterdörrarna ser man rakt igenom huset och ut till poolen.
Visst längtar man till varma och soliga dagar när man ser dessa bilder?
Här finns utemöbler från Artwood.


Önskar en en riktig trevlig vecka med hopp om att värmen snart kommer tillbaks!


Själv var jag i Göteborg på kundmöte i fredags och var förvånad över att det var hela 18 grader varmt. Påskliljorna blommade på Öckerö där jag skal rita hus.
Jag har redan skissat på ett förslag som kunden snart skal få del av.
Jag lovar att visa er bilder och ritningar när vi börjar närma oss slutresultatet.


Må så gott!