New England hus

New England hus

fredag 6 februari 2015

Nytt Attefallshus i New England stil

Efter flera förfrågningar från kunder lanserar jag nu ett nytt Attefallshus som jag kallar för "Marit". Det är ett modernt Attefallshus med liggande träpanel som skulle passa rätt bra som komplementhus till ett New England hus.


För kr 5.900 kan du köpa kompletta arkitekt- och konstuktionsritningar för detta hus. Klicka HÄR för att komma till mitt företags hemsida för mer information. Där kan du även se dom andra Attefallshusen som jag ritat och som du kan köpa ritningar till.



Kombinerar man detta Attefallshus med en friggebod i samma stil kan man verkligen få ett sommarställe som fungerar. För kund ritade jag förslaget nedan. Attefallshus och Friggebod i "modern" New England stil. Både Attefallshuset och Friggeboden är två bygglovsfria byggnader. Det är bara ekonomi och tid som begränsar byggandet!


Friggebod inredd som matrum för många gäster:


Detta Attefallshus väljer jag kalla "Marit" efter min kära mor som är en stor inspirationskälla med mycket kreativitet och livsglädje. Hon kombinerar tradition med nytänkande, vilket jag också tycker detta Attefallshus gör.


Det platta taket med 6 graders taklutning möjliggör att ge huset en rymlighet som är svår att få till med klassiskt tak.



Rummet känns stort och luftigt - faktiskt mycket större än det egentligen är.
På ena sidan finns kök med köksö, badrum och ovanpå det ett sovloft.



Uppe på sovloftet finns plats med förvaring. 


Visst är det lite trångt med sina 81 cm takhöjd på den lägsta sidan och 111 cm på den högsta sidan, men då det finns öppningsbara fönster på ena sidan och utsikt över resten av huset upplevs  loftet rymligare.


I badrummet finns plats för både dusch, handfat och toalett. Skulle man önska, så kan man göra handfatet lite mindre och sätta dit en tvättmaskin och torktumlare. Det här är ett riktigt komplementhus där man kan bo länge om man önskar! 


Precis som mina andra Attefallshus följer detta Attefallsreglerna där nockhöjden är 4 meter och husets byggyta är på 25 kvadratmeter. Yttermåtten på Attefallshuset "Marit" är 7,05 x 3,54 m.

Planlösningen presenterad i 3D:

Plan 1:

Sovloft:


Då välkomnar jag Attefallshuset "Marit" till resten av Attefallsfamiljen: