New England hus

New England hus

onsdag 11 mars 2015

Ett attefallshus i New England stil håller på att ta form!

Fick tillskickad några bilder från kund i dag som visar hur deras Attefallshus håller på att ta form.
Detta Attefallshus i New England stil måste nog ändå ha den bästa tänkbara placering vid vattnet. 


Bara för "att" lade jag in huset som jag har ritat in samma bild som ovan:


Visst blir det läckert? 
Får man vara avundsjuk på sin kund? 
Jag är kanske inte avundsjuk - hellre avundsfrisk. Det är så himla roligt att få vara med och se huset som jag ritat bli till verklighet. Jag hoppas innerligt att kunden blir nöjd.

Kunden har valt att låta lokala snickare sätta upp huset enligt ritning. Huset står på gjuten platta.

Nedan finns några bilder på utvecklingen: 

Dag 2 kom fönster och dörrar. Panelen är nästan också helt färdigspikad.


Dag 3 - Fönster och dörrar insatta:


Nu börjar det likna något:



Det kommer att bli magiskt.

Under sommaren kommer huvudhuset som också är i New England stil att byggas.
Under tiden som gamla huset som står på tomten rivs och huvudhuset byggs kommer kunden bo i Attefallshuset. Sedan blir Attefallshuset som ett gästhus eller härligt umgängeshus vid bryggan.

Även huvudhuset är ritat av mig. Rörvikshus är den valda husleverantören av huvudhuset.


Mycket roligt är på gång!