New England hus

New England hus

måndag 1 juli 2019

Semester till 23e augusti!

Nu tar jag semester. 

Skal bara på ett möte idag, sedan väntar många veckors ledighet.
Det har varit en hektisk vinter/vår med många riktigt trevliga projekt och även om jag älskar mitt jobb så känns det riktigt bra att ta ledigt lite längre och vila hjärnan.
Jag behöver låta kreativiteten flöda, tänka på nya saker och få inspiration.
Min hjärna och kreativitet är jag.



Jag har några nya idéer jag vill prova så det kanske blir lite kreativt vid datorn under regniga sommardagar, men dessa första veckor skal jag bara vila hjärnan och hellre jobba lite fysiskt i trädgården, ta oändligt många hundpromenader, plocka bär eller ta en ridtur i skogen. Uppfräshning av huset med både målarpensel och olja behövs. Goda middagar och umgänge med både familj och vänner blir det också.

Jag kommer även uppdatera hemsidan med projekten jag jobbat med under vårterminen 2019.
Här några bilder från projekten:

Klassiskt hus i puts med industriell känsla i Uppsala:

Klassiskt hus vid vattnet med dubbelgarage utanför Borås:

Tillbyggnad av garage samt nya fönster och dörrar på sekelskifteshus i Djursholm:
Det är detta hus som skal få nya fasad:

Omritning av klassiskt hus med garage och sjöstuga då kommunen inte gillade gestaltningen. Tidigare var huset vitt och har nu fått mer framhävd utbyggnad mot vattnet samt gul fasad. Kommunen gillade inte tidigare förslag, men accepterar nu denna utformning. 


Verandataket finns kvar för skydd för sol och regn. Jag ändrade en av dom utstickande delarna så att den blev mer dominant.


Fritidshus/gästhus i ett plan på västkusten:


Ännu ett fritidshus på västkusten. Ritningarna blev klara 7e mars, bygglov är redan beviljad och grundarbetet påbörjat. Kolla fler bilder på projektet i tidigare inlägg. Klicka HÄR för att komma dit:


Trädgårdsplanering av ett hus jag tidigare har ritat och som redan står uppe.
Besök gärna kundens Instagram: My New England home
Fler bilder på projektet finns på bloggen. Klicka HÄR för att komma dit.



Önskar er alla en riktig härlig sommar.