New England hus

New England hus

lördag 2 september 2017

Bilder från kund: Ett vackert stall

För fyra år sedan kontaktade en kund mig och frågade mig om jag kunde rita ett nytt stall åt dom då deras gamla stall hade brunnit ned. Som tur var hade inga kommit till skada, men familjen behövde ett stall till sina hästar.
Stallet skulle vara likt det stall som jag och min familj har på vår gård, men vi lade till lite extra funktioner såsom spolspilta, spilta för iordningställande samt större sadelkammare.

I veckan fick jag bilder från kund på det färdiga stallet.
Jag bara måste dela med mig av bilderna. Det är helt fantastiskt - ett riktigt drömstall.

Kolla det färdiga resultatet:


När jag ritade stallet för 4 år sedan såg det såhär ut i mitt 3D arkitektprogram Chief Architect:


Önskar du se fler 3D bilder från projektet när jag jobbade med det så hittar du inlägget på bloggen Den Vita Drömgården från 11 juni 2013 HÄR

Stallets planlösning:


Verkligheten är faktiskt vackrare är ritningarna.
Välkommen in:


Stallet har 6 boxplatser samt lösdrift:



Det finns både spolspilta och spilta där man kan göra i ordning hästen:


Sadelkammaren är alldeles ljuvlig med sina stora fönster. Visst vill man stanna här både innan och efter ridningen?


Sadelkammaren är inte bara för umgänge. Det har även har gott om förvaring.


Vackra detaljer. Ett sätt att använda hästskor:


Kunden är väldigt nöjd med stallet och jag förstår dom. Det är alldeles ljuvligt. Nästan så man ångrar att man inte byggde större själv.  Vi är dock väldigt nöjda med vårt stall också. När jag ritade stallet åt kunden hade vi vårt stall som förebild och utvecklade det så att det blev ännu bättre och passade kunden behov bättre.


Det är otroligt roligt att få se ritningar bli till verklighet och extra roligt när kunden är nöjd.

Hoppas ni också gillade stallet.

Ha en underbar helg! 
Hade en härlig solnedgångsritt i går men hann tyvärr inte det idag innan solen gick ned.
Får hoppas på en solig söndag!




Må bäst!