New England hus

New England hus

onsdag 21 december 2016

God Jul & Gott Nytt År!

Tänka sig - året är snart slut!

Det har gått otroligt snabbt och för mig har det varit ett riktigt trevligt år med många roliga projekt där jag har fått tillfället att bekanta mig med många familjer som önskar att jag ritar deras drömhus.
Jag är otroligt tacksam för förtroendet jag fått och måste nog säga att jag har världens roligaste jobb.

Avslutar året på bloggen med senaste projektet som varken följer planbestämmelser eller BBR. Här har vi inga kontrollplaner eller tillgänglighetsregler. 

Årets pepparkakshus står uppe - snett och vint, men säkert gott!


Det är lite roligt att göra sitt egna pepparkakshus.
Även om delarna är perfekta på ritningen så förändras materialet sig avsevärt i ugnen. 


Snett och vint blir det. Olika tjocklekar på väggarna är det också. 
Tur att det bara är ett pepparkakshus.
Perfekt går bort vid pepparkakshustillverkning.
Eller så är det att snett och vint är perfekt?


Om man ser på väderrapporten blir det nog inte någon vit jul på många ställen i Sverige. 
Florsockret på pepparkakshuset blir nog det närmsta vi får av snö på julafton.


Önskar er alla en riktig god jul och ser fram emot ett nytt spännande 2017.


Nu tar jag julledigt och är åter på plats vid datorn 16e januari 2017.