New England hus

New England hus

onsdag 16 december 2015

Snart slutbesiktning på vackert New England hus

Fick precis en bild från kund strax innan slutbesiktningen av detta tjusiga New England huset som nu är klart på Lidingö.

När man har suttit vid datorn och jobbat fram huset tillsammans med kund känns ett extra sug i magen när bilder av verkligheten dyker upp. Det blir så vackert!
Kolla den magiska belysningen som dom hängt upp!


Datorbilden från TV-rummet på ovanvåningen med utsikt över nedervåningen blev såhär:


TV-rummet på ovanplan har också full nockhöjd och fantastiska fönster:


Familjen får flytta in nu innan jul i detta fantastiska hus. Dom lär nog inte fixa allt klart till Kalle Anka, men jag hoppas dom får en trevlig julledighet med trevligt husfix.


Några fler sneak-peak bilder som jag fick från kund nyss. Bilderna är tagna genom fönstret:



Vid vardagsrummet och matsalen är det riktigt högt i tak. Det är här den vackra öppna spisen står.



Det kommer ta lite tid innan huset och trädgården är helt i ordning. Jag får återkomma med fler verkliga bilder när kunden kommer i ordning.
Tips om leverantörer kommer också när allt är klart.


Jag vet ju inte helt hur det kommer att bli i slutändan. Köket på 3D bilderna har jag ritat, men Nisseby Snickerier har levererat köket så dom har säkert kommit på andra smarta lösningar som jag inte har tänkt på.


Här är en sneak-peak bild tagen just idag från utsidan av fönstret:


Utsidan på detta New England hus som precis har haft slutbesiktning ser såhär ut i mitt 3D arkitektritningsprogram:




Jag hoppas kunden får en riktig härlig jul i sitt nya hus.
Dom kanske inte hinner pynta så galet som jag gjorde i datorprogrammet, men kanske till nästa år ;-)

Observera att denna bild inte har brutet tak på gaveln. Det var så huset var tänkt, men Lidingö kommun ansåg att ett hus bara kan ha två gavlar, så vinkelutbyggnaden betraktades som en frontespis och då fick takhöjden sänkas. Skorstenen är dock hög så logiken haltade, men kunden fick inte bygga enligt plan. Vem har sagt att livet med byråkrater är lätt? Huset blir ändå väldigt snyggt med brutet tak, men det är väldigt irriterande att stöta på patrull på detta ologiska sätt.

Önskar både kunden och bloggens läsare en riktig God Jul!


Hoppas tomten kommer på besök!